Naprawa po zalaniu cieczą

Przy zalaniu aparatu należy natychmiast odciąć aparat od zasilania, czyli wyciągnąć baterie/akumulator! Aparat – mimo że jest wyłączony – cały czas pracuje w trybie czuwania pod niskim napięciem, co prowadzi do zwarć na tasiemkach i płytce drukowanej. Osuszanie aparatu w warunkach domowych powinno trwać minimum 4 dni. Tej opcji jednak nie zalecamy, ponieważ ciecz, która dostała się do środka powoduje stopniową korozję układów elektronicznych i tasiemek.

Aparat przy spowodowanych zalaniem zwarciach pozornie może działać, ale elementy uzyskują wyższą temperaturę pracy, co kończy się uszkodzeniem i wyższymi kosztami naprawy. Możliwe są też uszkodzenia ścieżek płytki drukowanej, co wymusza wymianę całej elektroniki sterującej aparatu.

Zalanie może powodować różne dolegliwości takie, jak brak ostrości, problem z włączaniem aparatu i zapisywaniem zdjęć, martwym obiektywem, wyłączającym się ekranem. Największym problemem przy zalaniu jest sam rodzaj cieczy – najgorsze są słodkie napoje, które nie tylko niszczą elektronikę, ale również zaklejają ruchome mechanizmy aparatu. Dlatego też przy zalaniu aparatu konieczna jest pełna konserwacja i czyszczenie, nawet w przypadku gdy urządzenie działa sprawnie.

Opis naprawy

Istotne jest możliwie szybkie wyjęcie baterii, karty pamięci i dostarczenie sprzętu do serwisu. Naprawa polega na wysuszeniu elektroniki aparatu, dokładnym wyczyszczeniu obiektywu oraz wymianie bezpieczników modułu zasilania. W zależności od indywidualnego przypadku nie wszystkie objawy muszą występować.

Czas oczekiwania

5 dni roboczych

Najczęściej naprawiane aparaty

Wszystkie modele kompaktów cyfrowych i lustrzanek: Canon, Nikon, Olympus, Panasonic, Samsung, Sony, Konica Minolta.

Cena

około 200-250 zł

WRO KOMP

Serwis laptopów, komputerów stacjonarnych, drukarek, monitorów, aparatów fotograficznych, lustrzanek, obiektywów, tabletów, gimbali, akcesoriów foto

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

SERWISUJEMY WSZYSTKIE MODELE LAPTOPÓW

Kliknij na logo, aby poznać najczęstsze usterki, a także listę modeli z którymi mieliśmy do czynienia.

medion.png
msi.png
maxdata.png
lg.png
lenovo.png
nec.png
packard.png
toshiba.png
sony.png
samsung.png
panasonic.png
ibm.png
hp.png
benq.png
california.png
asus.png
aristo.png
apple.png
compal.png
compaq.png
gericom.png
gateway.png
fujitsu.png
dell.png
acer.png